ΓΝΩΡΙΣΤΕ ΤΗΝ LMW

Εταιρική Κουλτούρα

Αρχική Άρθρα Εταιρική Κουλτούρα

«Η εταιρική κουλτούρα τρώει την εταιρική στρατηγική για πρωινό»

Peter Drucker

Το 2020 υπήρξε η χρονιά μιας παγκόσμιας πανδημίας, που έχει επιφέρει δραστικές αλλαγές σε όλα τα επίπεδα της ανθρώπινης ζωής, και κατεξοχήν στον εργασιακό χώρο. Ήδη πριν την πανδημία, είχαμε αντιληφθεί την αναγκαιότητα αλλαγών αλλά διστάζαμε να τις εφαρμόσουμε, επειδή κάθε αλλαγή εκτός από εξέλιξη, εμπεριέχει και σοβαρές επενδύσεις.

Το lockdown οδήγησε σε μία καινούργια πραγματικότητα, που διαφαίνεται ότι ήρθε για να μείνει. Οι εταιρείες δεν βρίσκονται πια μόνο στο «φυσικό» χώρο του γραφείου, αλλά εταιρεία είναι εκεί που εργάζεται ο κάθε εργαζόμενος, είτε είναι αυτό το γραφείο, είτε το σπίτι του.

Απομακρύνομαι όμως από το γραφείο σημαίνει για αρκετούς εργαζομένους απομάκρυνση από την «μητέρα εταιρεία».

Μπροστά στα καινούργια δεδομένα, δημιουργήθηκαν συναισθήματα όπως αμηχανία ή απορία πως να διαχειριστούν αυτή τη φυσική απομάκρυνση. Σ’ αυτήν την πρόκληση, ο εταιρικός κόσμος  χωρίστηκε αρχικά σε δύο κατηγορίες. Σε εκείνους που μέσα στη σύνθετη ατζέντα των ημερών είχαν την ενσυναίσθηση να καλλιεργήσουν την εταιρική κουλτούρα και σε εκείνες τις εταιρείες που δεν κατάφεραν να αντιληφθούν ότι  η αλλαγή του φυσικού χώρου επηρεάζει συναισθηματικά τις επαγγελματικές ισορροπίες.

Όμως οι επαγγελματικές ισορροπίες δεν είναι αλληλένδετες μόνο με meetings και projects. Είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με την καθημερινή ρουτίνα του γραφείου, τις συζητήσεις για «ανεπίσημα» θέματα, τις κουβέντες που θα γινόταν στο διάλειμμα για τσιγάρο, ή στην κουζίνα του γραφείου φτιάχνοντας τον πρωινό καφέ.

Πόσο αναζωογονητική είναι αυτή η κουβέντα μαζί με έναν καφέ!

Η κουβέντα με τον καφέ είναι εξίσου σημαντική με την εταιρική στρατηγική  μίας εταιρείας. Είναι εκεί που οι εργαζόμενοι δένονται μεταξύ τους, που ανταλλάσσουν προσωπικές απόψεις, όχι μόνο για τη δουλειά, αλλά για ένα ευρύ φάσμα θεμάτων.

Από το σχολείο των παιδιών, μέχρι τα νέα για τον καιρό, θέματα που μπορεί να φαίνονται μη σχετικά με τη δουλειά, αποδεικνύονται όμως σημαντικά για την ενίσχυση της αίσθησης του «ανήκειν». Η σύνδεση με την ομάδα αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την ενίσχυση της εταιρικής κουλτούρας, η οποία είναι ουσιαστική για την επίτευξη του στρατηγικού οράματος. Άλλωστε, σύμφωνα με τον Peter Drucker, η εταιρική κουλτούρα τρώει την εταιρική στρατηγική για πρωινό.

Κι ενώ οι περισσότεροι από εμάς θεωρούμε την εργασία από το σπίτι ένα ήδη επιτυχημένο project, τίθεται το ερώτημα εάν η εταιρική κουλτούρα που προκύπτει από την καινούργια εξ αποστάσεως καθημερινή διάδραση των εργαζομένων, εξασφαλίζει την συνοχή του ανθρώπινου δυναμικού κι εν τέλει την αγαθή λειτουργεία της εταιρείας.

Παρότι βρισκόμαστε ακόμη σε αχαρτογράφητα νερά, υπάρχει μία σταθερά που παραμένει αμετάβλητη.

Αυτή είναι ο άνθρωπος. Ο άνθρωπος ως μάνατζερ, εργαζόμενος, συνάδελφος, οικογενειάρχης, φίλος. Ο άνθρωπος που για να ανταποκριθεί στο νέο του ρόλο, να είναι αποδοτικός και  συγχρόνως να υπηρετήσει την εταιρική κουλτούρα, χρειάζεται διάδραση, επικοινωνία, αλληλεγγύη και κατανόηση.

Οι σύμβουλοι και οι εργασιακοί ψυχολόγοι της lmw είναι έτοιμοι να σας προσφέρουν εξατομικευμένες μεθόδους για την ευθυγράμμιση των εργαζομένων σας με την καινούρια εργασιακή πραγματικότητα. Στόχος η επίτευξη των στρατηγικών στόχων εντός της εταιρικής κουλτούρας του οργανισμού.

Σχετικά Άρθρα

Ο Ανθρώπινος παράγοντας ως κινητήρια δύναμη επιχειρηματικής ανάπτυξης

Οι εργαζόμενοι έχουν τη δυνατότητα να είναι όχι μόνο ένας πολύτιμος πόρος, αλλά και βασική κινητήρια δύναμη για την ανάπτυξη μιας επιχείρησης.

Οδηγός για επιτυχημένες συνεντεύξεις ‘εξ αποστάσεως’

Στη δουλειά μας, συχνά μπορεί να ολοκληρώσουμε τη διαδικασία συνεντεύξεων με υποψηφίους χωρίς να τους έχουμε συναντήσει από κοντά....

Προσλαμβάνοντας στην εγχώρια αγορά εργασίας

Πότε ενδύκνειται η πρόσληψη στελεχών από την εγχώρια αγορά εργασίας; Στον σημερινό όλο και πιο διασυνδεδεμένο κόσμο, οι επιχειρήσεις...
Διαφήμιση